خواص گریپ فروت
نورهدایت
قرآنی و مذهبی

خواص گریپ فروت

در تحقیقی که برای تعیین میزان تاثیر گریپ‌فروت بر لاغری صورت گرفت، مشخص شد مصرف مداوم گریپ فروت باعث کاهش وزن می‌شود. فاکتورهای متابولیکی و وزن 91 مرد و زن چاق اندازه‌گیری شد. سپس گروهی از این افراد طی12 هفته به صورت مداوم گریپ‌فروت مصرف نمودند. بعد از این دوره، وقتی فاکتورهای متابولیکی و وزن این افراد را اندازه‌گیری کردند، مشخص شد؛ حساسیت به انسولین در افرادی که گریپ‌فروت مصرف می‌کردند، افزایش می‌یابد. در حقیقت سلول‌های آن‌ها به انسولین پاسخ می‌دهند و احتمال ابتلا به دیابت در این افراد کاهش می‌یابد. این افراد همچنین کاهش وزن بهتری داشته‌اند و حدود 2 کیلوگرم کاهش وزن طی 12 هفته را تجربه کرده‌اند.

مصرف روزانه مرکبات و از جمله گریپ‌فروت ریسک ابتلا به سکته را کاهش می‌دهد. طی تحقیقی مشخص شد، زنانی که گریپ‌فروت مصرف می‌کردند 20 درصد حمله قلبی کمتری داشته‌اند. مخلوطی از مود مغذی مانند فیبر، پتاسیم، لیکوپن، ویتامین C و کولین در گریپ‌فروت همگی کمک می‌کنند تا قلب سالمی داشته باشید. مصرف گریپ‌فروت باعث کاهش سطح لیپیدهای خونی مخصوصا تری‌گلیسرید می‌شود. به نظر می‌رسد اضافه کردن گریپ‌فروت به رژیم غذایی افرادی که از گرفتگی عروق رنج می‌برند، پیشنهاد مناسبی باشد.

دریافت مقادیر فراوانی پتاسیم از طریق مصرف گریپ‌فروت با کاهش ریسک سکته در ارتباط می‌باشد و مصرف مداوم گریپ‌فروت باعث کاهش تشکیل سنگ‌های کلیوی می‌گردد. با مصرف گریپ‌فروت تحلیل توده ماهیچه‌ای و کاهش توده استخوانی کمتر مشاهده شده است.گریپ‌فروت یک میوه ضدسرطان می‌باشد. زیرا سرشار از ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که در برابر سرطان‌های متعدد محافظت ایجاد می‌کند. همچنین لیکوپن موجود در گریپ‌فروت باعث کاهش سرطان پروستات می‌شود. از طرفی مواد غذایی که سرشار از بتاکاروتن و ویتامین C هستند ( مانند گریپ‌فروت) باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان مری می‌شوند.

گریپ‌فروت میوه‌ای مناسب برای داشتن پوستی سالم و شاداب است. ویتامین C بالاخص وقتی به صورت طبیعی و از طریق مرکبات دریافت شود به نسبت وقتی که این ویتامین را از طریق مکمل‌ها دریافت کنید، می‌تواند از آسیب‌های پوستی که در نتیجه خورشید و آلودگی باشد، محافظت ایجاد نماید. همچنین از چروکیدگی‌های ناشی از افزایش سن محافظت می‌کند و باعث بهبود بافت پوست و شفافیت پوست می‌گردد. زیرا ویتامین C نقش حیاتی برای تولید کلاژن دارد که باعث استحکام و قوام پوست می‌شود. از طرفی گریپ‌فروت باعث آبرسانی مناسب به سلول‌های بدن و از جمله پوست می‌شود. گریپ‌فروت سرشار از ویتامین A می‌باشد که برای داشتن پوستی شاداب نباید از این ویتامین غافل شد.         همیشه سالم وتندرست باشید.   غلامرضا ایمانی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:, :: 9:6 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 156
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 289
بازدید ماه : 288
بازدید کل : 22658
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


403