خواص انجیر
نورهدایت
قرآنی و مذهبی

خواص انجیر (میوه بهشتی)

در کتب مقدس یهودیان و نویسندگان قدیمی یونان و روم از آن نام برده شده و در قرآن نیز در سوره‌ای به نام انجیر خداوند به تین و زیتون قسم خورده چراکه درختانی هستند که میوه‌های آنها خواص غذایی کامل داشته، سهل‌الهضم بوده و خواص دارویی نیز دارند.
بقراط در چندین مورد انجیر را به عنوان ملین و مغذی نام برده و در بیماری‌های التهابی بدن آن را مفید دانسته است.

 به گفته‌ی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت ساوه انجیر تقویت‌کننده کبد است و مصرف آن سموم بدن را دفع می‌کند.

 مینا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: انجیر میوه‌ای خوشمزه و مغذی و حاوی قند، پروتئین، چربی، مواد معدنی نظیر کلسیم، فسفر، آهن، روی و فلوئور و ویتامین‌های مختلف چون ویتامین A، E، C و ویتامین‌های گروه B است.

 وی بیان کرد: در طب سنتی نیز انجیر را میوه‌ای با طبع گرم و تر و مناسب برای درد سینه، سرفه و بیماری سپرز( بیماری طحال) معرفی کرده‌ اما، در عین حال مصرف زیاد آنرا مضر دانسته‌اند. انجیر مخلوط با خرما، کشمش و عناب به چهار میوه نرم‌کننده سینه معروفند.

 وی با بیان خواص دارویی این میوه بهشتی نیز گفت: گفته شده که انجیر تقویت‌کننده کبد است وبوی بد دهان را از بین می‌برد . انجیر تعرق بدن را زیاد می‌کند و برخی از سموم و مواد شیمیایی موجود در بدن با خوردن انجیر از بدن دفع می‌شوند.

 به گفته این کارشناس تعذیه، انجیر ادرارآور است، یبوست را برطرف می‌کند و جوشانده انجیر خشک برای رفع سرماخورگی بسیار مفید است. انجیر دستگاه هاضمه را تقویت می‌کند و برای درمان سوء‌هاضمه مناسب است .

 وی تصریح کرد: این میوه شیر مادر را افزایش می‌دهد و بدلیل اشتهاآور بودن و برخورداری از مقدار مناسب مواد مغذی مصرف انجیر برای کسانی که مایل به افزایش وزن هستند یا در دوره نقاهت بیماری بسر می‌برند گزینه مناسبی است.

 اسدی خاطرنشان کرد: با وجود تمام خواص ذکر شده باید توجه داشت که مصرف زیاد این میوه تولید نفخ شکم و اسهال کرده و نیز برای بیماری چشم نیز مصرف آن توصیه نمی‌شود. از طرفی به دلیل میزان بالای قند موجود در انجیر، این میوه برای مبتلایان به بیماری دیابت مناسب نیست و در صورت تمایل بیش از دو عدد در روز نباید مصرف شود.

 میزان قند موجود در انجیر خشک 30 تا 40 درصد بیشتر از تازه آن است.  همیشه سالم وتندرست باشید .غلامرضا ایمانی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 19 شهريور 1393برچسب:, :: 10:6 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 115
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 248
بازدید ماه : 247
بازدید کل : 22617
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


403