درمان کم خونی در طب سنتی
نورهدایت
قرآنی و مذهبی

درمان کم خونی در طب سنتی

در طب سنتی ایران تدابیری برای رفع کم‌خونی و اصلاخ خون وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم،

 دستورالعمل 1-هر شب 40 عدد مویز را در سرکه انگور خانگی خیسانده، به طوری که سرکه روی مویز‌ها را بپوشاند، صبح مویزها و سرکه را با هم در پارچه‌ای ریخته و فشار دهید، شیره خارج شده آن را با آب مخلوط کرده و مصرف شود، بهتر است برای نتیجه مطلوب یک ماه تا چهل روز این کار انجام داده شود.

دستورالعمل 2-شربت شیره انگور: سرکه انگور خانگی را با شیره انگور به نسبت 1 به 10 (شیره انگور 10 برابر سرکه باشد) مخلوط کرده و با هم بجوشانید تا چند قُل بخورد هر وعده یک تا 2 قاشق آن را با آب مخلوط کرده و روزی 5-6 مرتبه استفاده شود.

دستورالعمل 3-هفته ای 2 بار هر بار 1،5 کیلو استخوان راسته گوسفند را بدون گوشت و مغز حرام با نمک و پیاز و زردچوبه در یک زودپز با آب فراوان حدود 8 ساعت بپزید تا استخوان‌ها کاملاً نرم شوند. عصاره آن را بگیرید و تفاله را دور بریزید. 3 استکان تا 3 لیوان در طول روز بنوشید یا در غذاهای خود بریزید.

دستورالعمل 4-شربت فواکه (میوه) خونساز: آب انگور، آب به، آب آناناس، آب سیب، آب داخل نارگیل، آب انبه، لیمو شیرین ، هر کدام250 گرم عرق بید مشک ،کاکوتی، بادرنجبویه،گل گاو زبان،گزنه ، عرق شاه اسپرم و ریحان هر کدام نیم لیتر, همه را با هم مخلوط کرده و 10 دقیقه روی شعله ملایم بجوشانید. سپس نصف قاشق چایی خوری زعفران ساییده به آن افزوده و 10 دقیقه دیگر بجوشانید. روز یک تا 3 مرتبه با آب رقیق و مصرف شود.

دستورالعمل 5-شربت بذرها: تخم شربتی, بالنگو, فرنجمشک, کاسنی,کرفس, اسفرزه, جعفری, شوید, سیاهدانه, زیره سیاه, قدومه, بارهنگ, شبدر, رازیانه, تره, یونجه, ریحان, شنبلیله, شاهی, شلغم, هویج را با عسل مخلوط کرده و معجون بسازید یا با آب جوش و شکر قرمز شربت شود.

دستورالعمل 6-شربت عسل آب: روزی 2 بار, هر بار یک قاشق غذاخوری عسل مرغوب طبیعی را در یک لیوان آب جوش حل کرده و بنوشید.

دستورالعمل 7-انجیر+ آلو بخار: 5 عدد انجیر + 10 عدد آلوبخارا شب در آب خیسانده , صبح ناشتا میل شود.

دستورالعمل 8-تخم شربتی, تخم بالنگو, تخم فرنجمشک و خاکشیر هر کدام یک قاشق چایی خوری با گلاب و عرق بیدمشک و شکر سرخ, بهتر است که صبح‌ها مصرف شود.

دستورالعمل9-: آب هویج با عسل روزانه 1 تا 2 استکان, آب انار تازه با ترنجبین ( 3 قاشق مرباخوری ترنجبین در 1 لیوان آب انار)

دستورالعمل 10-فالوده سیب: 2 تا 3 عدد سیب رنده شده با عرق بیدمشک و یک قاشق مرباخوری تخم خرفه نیمکوب شده و عسل. اگر در طول روز از 10- 15 عدد سیب به صورت فالوده, مربا, آب سیب یا لواشک سیب استفاده شود بسیار موثر و کمک کننده است.  همیشه سالم وتندرست باشید.غلامرضاایمانی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 10 شهريور 1393برچسب:, :: 9:35 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 183
بازدید ماه : 182
بازدید کل : 22552
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


403